Sunday 12 October 2014

PUNCA RAMBUT GUGUR YANG PERLU TAHU

  1 comment    
categories: 
Perkongsian kali ini mengenai punca keguguran rambut ,ramai dikalangan wanita,remaja,lelaki pasti mengalami masalah sebegini.Banyak faktor penyebab masalah rambut gugur,Jom baca seterusnya..

7 PUNCA TERJADI MASALAH RAMBUT GUGUR

Pelbagai jenis faktor yang menyebabkan masalah keguguran rambut.Dengan mengenalpasti penyebabnya dapat membantu dan panduan untuk menjaga mahkota kepada kecantikkan anda.Antara sebabnya ialah seperti dibawah

1.BAHAN KIMIA

Mewarna rambut lebih berpontensi mengalami masalah rambut gugur.Ini kerana proses mewarnai rambut mengguna bahan kimia boleh menyebabkan kerosakkan rambut hingga ke akar,lama-kelamaan rambut menjadi kering dan gugur.


2.PERUBAHAN HORMON

Bagi wanita hamil dan melahirkan cahaya mata selalunya mengalami perubahan hormon.perubahan hormon ini didalam tubuh tidak stabil dan rambut menjadi rapuh dan mudah gugur.


3.GENETIK

faktor genetik juga menyebabkan masalah ini berlaku,Jika ibu dan bapa itu mengalami masalah ,anaknya juga turut mengalami masalah yang sama bila meningkat usia.


4.PRODUK TAK SESUAI

Memilih produk penjagaan rambut amat perlu dititik beratkan,kerana salah memilih ,boleh membuatkan mudah kering dan rosak.Sebelom membeli seeloknya bertanya dulu pandangan  dengan pakar untuk memilih syampo dan perapi yang bersesuaian.


5.DIET TAK SEIMBANG

Diet juga memain peranan kerana jika sering mengambil makanan yang berlemak dan berkolestrol tinggi tidak baik untuk kesihatan.pemakanan cara sebegini juga tidak membekalkan nutrien,akibatnya rambut menjadi lemah dan rosak.


6.PERJALANAN DARAH TIDAK LANCAR

Perjalanan darah yang tidak lancar  menyebabkan oksigen tidak sampai ke seluruh tubuh dengan baik.Akibatnya akar rambut tidak kuat dan mudah gugur.

7.TABIAT BURUK

Tabiat buruk seperti menarik rambut ketika sakit kepala ,bukan sahaja menyakitkan dan boleh mencederakan kulit kepala.Tabiat ini juga boleh menjadikan rambut lemah dan mudah tercabut. 

Setakat ini dahulu perkongsian saya hari ini.semoga bermanfaat ya semua..ikuti entry seterusnya.




 Ingin dapatkan supplement untuk masalah rambut gugur boleh terus hubungi saya


Hubungi saya untuk Oder dan Konsultasi 

Your Shaklee Indepedent Distributor 
Nur Zihan 
Shaklee ID:966207 
Email:zihankeisha@gmail.com 
Whatsapp/sms/call:012-5537925
COD:Kulim,Sungai Petani,Alor Setar
Penghantaran Poslaju Seluruh Malaysia
https://www.facebook.com/nur.zihan.56 

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.** -

1 comment: