Sunday 16 November 2014

ATASI MASALAH KEBIMBANGAN HAMIL SELEPAS KEGUGURAN

  No comments    
categories: 
assalamualaikum..

Bersua kembali untuk entri selanjutnya.Hari ini nak berkongsi Atasi Kebimbangan Hamil Selepas Keguguran.Pasti  antara kita pernah alami situasi sebegini dan ada yang trauma ,takot bila hamil lagi akan berlaku kes keguguran lagi.

Setiap kehamilan hanya mampu bertahan satu hingga dua bulan sahaja,Peristiwa ini boleh membuatkan ibu berasa ragu untuk mengandung sekali lagi.Adakah semuanya akan berjalan baik atau peluang hamil lagi semakin nipis?ok jom kita baca seterusnya.

Peluang hamil semula setelah mengalami keguguran adalah lebih kurang 77 peratus .Jika dibandingkan dengan peluang hamil dan menimang anak jika tidak pernah gugur ialah sebanyak 80 peratus,lihatlah tidak banyak perbezaan peratusnya.Ini merupakan berita baik kepada anda yang pernah mengalami keguguran.

Jika keguguran berlaku dua atau tiga kali ini dinamakan habitual mascarriages.Kes seperti ini haruslah mendapat rawatan rapi daripada doktor untuk pemeriksaan dan membolehkan mengenal pasti punca pemasalahan keguguran berlaku dua tiga kali berturut-turut.Kemungkinan kes ini di sebabkan beberapa faktor.
  1. Struktur rahim yang tidak normal disebabkan oleh fibroid,biconuate uterus atau serviks yang lemah(cervical incompetence)
  2. Masalah genetik juga salah satu punca,bagi wanita yang berumur 35 tahun keatas dikatakan mempunyai risiko lebih tinggi mendapat bayi.Jika berlaku, masalah keguguran selalu terjadi.
  3. Masalah darah selalu dibincangkan oleh doktor dikenali sebagai antiphospholipid syndrome.Wanita yang mengalami masalah ini sering mengalami keguguran akibat sindrom tersebut.
  4. Hormon atau Endokrin.Wanita yang mempunyai masalah penyakit kencing manis dan tiroid juga senang gugur.Oleh itu anda bolehla mencuba untuk hamil semula jika sudah bersedia.

Supplement Untuk menguat Rahim(ENERGIZING SOY PROTEIN)


Mengapa ESP dikatakan boleh membantu menguatkan rahim?Esp adalah minuman yang membekalkan protien yang membekalkan tenaga dan penjagaan kesihatan.Sebagai bahan utama dalam pembentukan organ dan sel tisu dalam badan.Kekurangan protien menyebabkan kelemahan dalam sistem imun dalam melawan penyakit.

Dapatkan sekarang ESP untuk kesihatan dan kecantikkan diri.


Hubungi saya untuk Oder dan Konsultasi 
Your Shaklee Indepedent Distributor
 Nur Zihan Email:zihankeisha@gmail.com 
Whatsapp/sms/call:012-5537925
Pengedar Shaklee Kulim,Sungai Petani,Hi-tech
 Penghantaran Poslaju Seluruh Malaysia
 https://www.facebook.com/nur.zihan.56 


**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.** -

0 comments:

Post a Comment