Friday 21 November 2014

KAWAL KOLESTROL SECARA SEMULA JADI

  1 comment    
categories: 

Penyakit jantung dan strock adalah dua masalah kesihatan serius yang berpunca daripada tahap kolestrol tinggi.Ia berkait rapat dengan beberapa faktor seperti keturunan, diet pemakanan dan gaya hidup seseorang.

Kajian terkini membuktikan sumber semulajadI
dapat membantu merendahkan tahap kolestrol secara berkesan. Kajian juga menunjukkan terdapat beberapa produk berasaskan sumber semula jadi yang kini berada di pasaran mampu mengurangkan tahap kolestrol secara sihat dan efektif tanpa kesan sampingan.

1.STEROL TUMBUHAN

Dikenali sebagai phytosterols atau sterols adalah sebatian pada tumbuhan dan bersifat merendahkan tahap kolestrol.

2.MINYAK IKAN OMEGA 3

Adalah asid lemak yang penting bagi metabolisma normal kerana ia mengandungi asid lemak tepu (DHA)bagi mengurangkan inflamasI seluruh badan.

3.BADAM DAN WALNUT

Walnut boleh mengurangkan kolestrol darah.Ia kaya dengan asid poli tak tepu lemak. Walnut juga membantu mengekalkan salur darah sihat dan anjal. Begitu juga dengan badam yang menunjukkan satu peningkatan ketara dengan hanya empat minggu.

4.MINYAK ZAITUN

Mengandungi campuran antioksida yang kuat yang boleh mengurangkan kadar kolestrol tidak baik (LDL)Tampa mengurangkan kadar kolestrol baik (HDL).Di sarankan mengambil dua sudu sehari minyak zaitun. Us juga boleh digunakan dalam masakan.



Oleh itu jagalah kesihatan jantung kita.Cegah sebelum parah. Ingin dapatkan vitamin shaklee dan set-set pelbagai lagi, anda boleh terus hubungi ditalian yang diberikan.




Hubungi saya untuk Oder dan Konsultasi
Your Shaklee Indepedent Distributor
Nur Zihan Email:zihankeisha@gmail.com Whatsapp/sms/call:012-5537925
Pengedar Shaklee Kulim,Sungai Petani,Hi-tech Penghantaran Poslaju Seluruh Malaysia https://www.facebook.com/nur.zihan.56

 **These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.** -

1 comment:

  1. Bahaya kolestrol ni, sebaiknya kawal kat buat pemeriksaan secara berkala dengan doktor :D


    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    ReplyDelete