Wednesday 15 October 2014

TIPS KERJA UNTUK LEPASAN IPT

  No comments    
categories: 

 Ramai antara lepasan IPT atau pengajian tinggi, masa kini memburu untuk mencari pekerjaan.Malah ada juga yang masih menganggur.Proses mencari pekerjaan tidaklah semudah yang disangkalkan.Lebih-lebih lagi yang belum mempunyai pengalaman kerja.

 

Banyak persiapan yang perlu dilakukan sebelum memohon sesuatu pekerjaan.Disini  saya nak berkongsi tip kerja bagi yang masih tiada pengalaman di alam pekerjaan.


1.Percaya pada diri sendiri ,tunjukkan yang anda layak dan boleh dipercayai.Sifat sebegini membolehkan anda disifatkan berkelayakkan semasa ditemuduga.

2.Jangan keterlaluan yang penting anda tunjukkan kewibawaan diri, kerana boleh mengurangkan penilaian diri anda.

3.Mencari lebih banyak tawaran kerja kosong ,anda perlu sedikit aktif mencari maklumat tawaran  yang diiklankan.Tidak seharusnya pada iklan diakhbar,masa kini banyak peluang pekerjaan di online dan anda kena cepat menghantar maklumat borang permohonan.

4.Minta bantuan orang sekelilling samaada kawan,saudara atau ketua anda.Oleh itu tidak salah bergaul dengan lebih ramai kawan.

5.Tinggalkan memori manis kepada penemuduga ,kerana mampu membuatkan mereka teringat anda berbanding calon yang lain,walaupun belum diterima bekerja.Peluang sebegini mungkin anda antara yang bertuah untuk dipanggil semula.



Anda ingin menjana pendapatan 4/5/6 angka setiap bulan dan ingin menjadi ahli dibawah empayar Zihan,boleh hubungi atau whatsapp untuk info dan konsultasi.Zihan menjanjikan servis yang terbaik untuk anak didik Zihan.



Hubungi saya untuk Oder dan Konsultasi
 Your Shaklee Indepedent Distributor
 Nur Zihan
Shaklee ID:966207 
Email:zihankeisha@gmail.com 
Whatsapp/sms/call:012-5537925
 COD:Kulim,Sungai Petani,Alor Setar
 Penghantaran Poslaju Seluruh Malaysia 
https://www.facebook.com/nur.zihan.56  


**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.** -

0 comments:

Post a Comment