Thursday 26 June 2014

VITAMIN UNTUK IBU HAMIL

  No comments    
categories: 


Tahniah .. apabila  disahkan hamil pastinya menjadi suatu perkara yang terindah dalam kehidupan seseorang apabila mendirikan rumah tangga bagi wanita.Namun adakalanya kehamilan boleh menjejaskan kerja dan keseimbangan hidup kerana ada sesetengah wanita akan mengalami keletihan ,loya,muntah dan perubahan hormon yang teruk ketika hamil..bagi saya yang pernah alami situasi sebegini sungguh perit untuk menanggungnya..hikhikk..Rehat secukupnya makan secara sihat dan yang penting jaga diri sebaiknya adalah cara terbaik untuk mengimbangi kehamilan dan bekerja..




Set Shaklee untuk ibu hamil menawarkan pelbagai jenis vitamin


  •  Vita-Lea - Multivitamin yang sangat penting untuk ibu dan bayi dalam kandungan. Ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak, sangat digalakkan mengamalkan pemgambilan Vita-Lea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan zat besi oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.

  • B Complex - Vitamin B memainkan peranan yang penting dalam menjaga kesihatan kita. Vitamin B menjaga sistem penghadaman, menyerap nutrient dan menjaga sistem saraf. Vitamin B perlu diambil dalam kuantiti yang disarankan dan selengkapnya (9 jenis vitamin B) untuk mendapatkan faedah yang optimum.   
  • Vitamin C - Tubuh ibu yang mengandung memerlukan vitamin C guna menyerap zat besi. Selain itu vitamin C sangat baik guna kesihatan gusi dan gigi. Fungsi lain dari vitamin C adalah melindungi organ tubuh dari bahan kimia kerana vitamin C banyak mengandungi antioksidan.
  • Omega Guard - Bayi tidak dapat menghasilkan DHA mereka sendiri, jadi DHA diambil dari plasenta dari tubuh si ibu. Dengan itu si ibu akan mengalami kekurangan DHA. Omega Guard bagus untuk pembangunan otak janin, mata, dan lain-lain aspek perkembangan janin.

  • Ostematrix -  Berfungsi dalam pertumbuhan dan pembentukan gigi dan tulang janin. Dengan ada kalsium yang cukup sepanjang kehamilan si ibu dapat menghindari daripada penyakit osteoporosis. Bagaimana? Kerana jika si ibu tidak mempunyai kalsium yang mencukupi, maka keperluan kalsium janin akan diambil dari tulang ibunya.

 







  •  Esp -penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu,hormon dan enzim dalam tubuh.


 Ingin dapatkan vitamin kesihatan dan kecantikkan yg sesuai?

Nak jana pendapatan 4/5 angka setiap bulan?



Hubungi : 012-5537925 zihan


Fb page: Daffacare Vitamin

Fb: https://www.facebook.com/nur.zihan.56?ref=tn_tnmn

0 comments:

Post a Comment